Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie wdrażania pracy zdalnej oraz technologii umożliwiających sprawne funkcjonowanie firm w sytuacjach kryzysowych stale rosną – nie tylko w wyniku zmian spowodowanych pandemią wirusa COVID-19, który z pewnością zmiany te przyspieszył i wielu osobom unaocznił, lecz również jako naturalny proces wynikający z rozwoju i zaawansowania dostępnych narzędzi informatycznych umożliwiających zmniejszenie kosztów operacyjnych organizacji, zwiększenie elastyczności działania oraz umożliwienie efektywnej współpracy ze specjalistami i klientami z odległych rejonów Świata.

Pandemia wirusa COVID-19 zmieniła w ogromnym stopniu podejście, zarówno pracodawców jak i pracowników, do pracy zdalnej oraz pozwoliła na docenienie jej pozytywnych stron i pokazanie drzemiących w niej możliwości.

Niezbędne jest jednak podkreślenie, że efektywna praca zdalna wymaga nie tylko zmiany podejścia pracowników, zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie, lecz także dostarczenia wydajnych, bezpiecznych i bezawaryjnych narzędzi wspierających komunikację oraz przechowywanie i archiwizowanie przetwarzanych danych.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • analizie potrzeb i projektowaniu dopasowanych do ich wymagań rozwiązań informatycznych i komponentów infrastruktury IT
  • określeniu potencjalnych zagrożeń dla ciągłości i wydajności pracy
  • analizie bezpieczeństwa i wydajności obecnych rozwiązań i wdrażaniu wymaganych zmian do istniejących rozwiązań
  • wyborze optymalnych i wydajnych rozwiązań telekomunikacyjnych i sieciowych
  • doborze rozwiązań bezpiecznego i bezawaryjnego zdalnego dostępu do zasobów wewnętrznych
  • optymalnym doborze rozwiązań chmurowych i ich licencjonowania
  • wdrażaniu systemów poczty i zdalnej pracy grupowej
  • migracji istniejącej infrastruktury i posiadanych danych do nowych systemów
  • wsparciu administracyjnym dla infrastruktury IT, systemów zdalnych, chmurowych oraz użytkowników i ich sprzętu komputerowego
  • bezpiecznych połączeń site-to-site oraz migracji i archiwizacji danych
  • połączeń VPN dla pracowników – zarówno w technologii kablowej na istniejących łączach jak i dla pracy zdalnej poprzez łącza LTE)
  • planowaniu redundancji komponentów i serwerów w celu zapewniania wysokiej dostępności infrastruktury
  • wdrażaniu systemów i procedur archiwizowania danych oraz zabezpieczenia przed ich utratą

W ramach rozwiązań oferujemy technologie wielu dostawców, dobierając je pod kątem spełnienia wymagań, najlepszego stosunku jakości do ceny oraz maksymalizacji ROI (Return On Investement) przy wykorzystaniu takich technologii jak:

  • Microsoft (włączając w to technologie chmurowe jak Ofiice 365, OneDrive, Teams czy Azure, serwery on-site jak AD, Exchange, Sharepoint, Project itp. oraz rozwiązania hybrydowe łączące lokalne przetwarzanie danych i usługi chmury)
  • CISCO Systems, Meraki
  • Mikrotik
  • Ubiquiti Networks
  • Edimax Pro
  • QNAP
  • rozwiązania Linux/Ubuntu
  • systemy embedded i VPN przy wykorzystaniu pakietów OpenWRT
  • serwery współdzielone i VPS
  • własne centrum danych, chmurę oraz systemy BigData z wdrożonymi technologiami Microsoft i Linux

Praca zdalna