Potrzeby przedsiębiorstw w zakresie wdrażania pracy zdalnej oraz technologii umożliwiających sprawne funkcjonowanie firm w sytuacjach kryzysowych stale rosną – nie tylko w wyniku zmian spowodowanych pandemią wirusa COVID-19, który z pewnością zmiany te przyspieszył i wielu osobom unaocznił, lecz również jako naturalny proces wynikający z rozwoju i zaawansowania dostępnych narzędzi informatycznych umożliwiających zmniejszenie kosztów operacyjnych organizacji, zwiększenie elastyczności działania oraz umożliwienie efektywnej współpracy ze specjalistami i klientami z odległych rejonów Świata.
Pandemia wirusa COVID-19 zmieniła w ogromnym stopniu podejście, zarówno pracodawców jak i pracowników, do pracy zdalnej oraz pozwoliła na docenienie jej pozytywnych stron i pokazanie drzemiących w niej możliwości.
Niezbędne jest jednak podkreślenie, że efektywna praca zdalna wymaga nie tylko zmiany podejścia pracowników, zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie, lecz także dostarczenia wydajnych, bezpiecznych i bezawaryjnych narzędzi wspierających komunikację oraz przechowywanie i archiwizowanie przetwarzanych danych.
Wspieramy naszych Klientów w:
- analizie potrzeb i projektowaniu dopasowanych do ich wymagań rozwiązań informatycznych i komponentów infrastruktury IT
- określeniu potencjalnych zagrożeń dla ciągłości i wydajności pracy
- analizie bezpieczeństwa i wydajności obecnych rozwiązań i wdrażaniu wymaganych zmian do istniejących rozwiązań
- wyborze optymalnych i wydajnych rozwiązań telekomunikacyjnych i sieciowych
- doborze rozwiązań bezpiecznego i bezawaryjnego zdalnego dostępu do zasobów wewnętrznych
- optymalnym doborze rozwiązań chmurowych i ich licencjonowania
- wdrażaniu systemów poczty i zdalnej pracy grupowej
- migracji istniejącej infrastruktury i posiadanych danych do nowych systemów
- wsparciu administracyjnym dla infrastruktury IT, systemów zdalnych, chmurowych oraz użytkowników i ich sprzętu komputerowego
- bezpiecznych połączeń site-to-site oraz migracji i archiwizacji danych
- połączeń VPN dla pracowników – zarówno w technologii kablowej na istniejących łączach jak i dla pracy zdalnej poprzez łącza LTE)
- planowaniu redundancji komponentów i serwerów w celu zapewniania wysokiej dostępności infrastruktury
- wdrażaniu systemów i procedur archiwizowania danych oraz zabezpieczenia przed ich utratą
W ramach rozwiązań oferujemy technologie wielu dostawców, dobierając je pod kątem spełnienia wymagań, najlepszego stosunku jakości do ceny oraz maksymalizacji ROI (Return On Investement) przy wykorzystaniu takich technologii jak:
- Microsoft (włączając w to technologie chmurowe jak Ofiice 365, OneDrive, Teams czy Azure, serwery on-site jak AD, Exchange, Sharepoint, Project itp. oraz rozwiązania hybrydowe łączące lokalne przetwarzanie danych i usługi chmury)
- CISCO Systems, Meraki
- Mikrotik
- Ubiquiti Networks
- Edimax Pro
- QNAP
- rozwiązania Linux/Ubuntu
- systemy embedded i VPN przy wykorzystaniu pakietów OpenWRT
- serwery współdzielone i VPS
- własne centrum danych, chmurę oraz systemy BigData z wdrożonymi technologiami Microsoft i Linux